FAQ – reparation til fast pris

En reparation til fast pris er en reparationsydelse, der tilbydes til en fast pris, der aftales inden servicebesøget. Denne engangsbetaling dækker alle reparationsomkostninger til at gøre maskinen driftsklar igen.

Et defekt produkt kan medføre stress og usikkerhed med hensyn til reparationsomkostningerne. Med reparation til fast pris har du sikkerhed for, at de samlede udgifter til reparationen af dit produkt er dækket af en engangsbetaling.

Reparation til fast pris dækker alle udgifter til transport til kunden, arbejdstid og de nødvendige reservedele til at gøre dit produkt driftsklart igen.
Komplet dækning af udgifter:
- Fast transportpris.
- Alle arbejdsydelser og reservedele, der kræves for at reparere produktet med hensyn til de fejl, der meddeles ved bestillingen, inklusive opfølgningsbesøg, hvis der skal bestilles reservedele, der ikke er til rådighed i teknikerens køretøj.
- 12 måneders garanti på reservedele og arbejdsydelser for den gennemførte reparation fra reparationsdatoen.

Prisen for en reparation til fast pris er 2.549,00 kr. inkl. moms for vaskemaskiner og tørretumblere, 2.749,00 kr. inkl. moms for alle køkkenprodukter og 2.999,00 kr. inkl. moms for espressomaskiner.

Der opkræves ikke yderligere gebyr, såfremt der behøves en løfteanordning

Reparation til fast pris er tilgængelig for de fleste større husholdningsprodukter. Bemærk dog, at MasterCool, Range Cookers, Dialogovne og fritstående espressomaskiner ikke er omfattet af dette tilbud.

Reparation til fast pris kan bestilles via Miele Kundeservice på tlf. 4327 1310. Vær opmærksom på, at reparation til fast pris kun er tilgængeligt indtil 24 timer inden teknikerbesøget. Hvis du ikke vælger reparation til fast pris, gælder vores standardpris (link til de aktuelle servicegebyrer) og reservedelspriser. 

Nej, når teknikeren først er hos dig, kan du ikke længere ændre betalingsmodel. Du kan dog afbestille reparation til fast pris, indtil 24 timer før servicebesøget.

Nej, reparation til fast pris kan kun bestilles ved bestillingen af servicebesøget eller indtil senest 24 timer før teknikerbesøget. Hvis du ikke har valgt muligheden reparation til fast pris, gælder de sædvanlige servicegebyrer. (link til de aktuelle servicegebyrer).

Hvis du har flere produkter, der kræver reparation, kan du vælge reparation til fast pris for hvert enkelt produkt eller få et af produkterne repareret til standardpris.

Hvis du vælger en kombination af de to prismodeller, betaler du for en reparation til fast pris (jf. punkt 4.) foruden standardprisen og reservedelene, der behøves til reparationen af det yderligere produkt (aktuelle servicegebyrer). Hvis du får flere produkter repareret samtidigt, betaler du kun transportomkostninger én gang. En kombination af de to prismodeller kan især anbefales, hvis et af dine produkter kun har en lille fejl.

For MasterCool, Range Cookers, Dialogovne og fritstående espressomaskiner tilbydes der ikke reparation til fast pris. Desuden dækkes følgende fejl ikke af reparation til fast pris: 

Vaskemaskiner – vaskekar (tromle, lejer og kontravægte). I dette tilfælde kan det ikke betale sig at reparere produktet. 

Tørretumblere – tromler og varmepumper. I dette tilfælde kan det ikke betale sig at reparere produktet. 

Køle-/fryseskabe: Udskiftning af kølemiddelgas eller kompressorer. I dette tilfælde kan det ikke betale sig at reparere produktet.

Kogeplader – glaskeramiske plader.

Reservedele, der ikke har forbindelse til den oprindeligt indberettede fejl. Reservedele, der yderligere behøves og ikke har forbindelse til den indberettede fejl eller skal indbygges, kan faktureres separat.

Ødelagt glas, kosmetiske skader, slitage, indvendigt udstyr og tilbehør er ikke dækket.

Produkter, der tidligere er blevet repareret af Miele eller en autoriseret Miele-servicepartner, hvor der er stillet en diagnose/et estimat for reparation af den rapporterede fejl.

Miele Professional-produkter eller et husholdningsprodukt, der anvendes til erhvervsmæssigt brug.

Enhver fejl, der skyldes eksterne faktorer såsom skader forårsaget af ugunstige miljøforhold eller naturfænomener.

Du har 12 måneders garanti på det udførte servicearbejde fra reparationsdatoen.
Hvis den oprindelige fejl optræder igen i løbet af denne periode, reparerer vi produktet vederlagsfrit. Forudsætningen for dette er, at det pågældende produkt er installeret korrekt og vedligeholdt i henhold til producentens anvisninger og ikke er blevet misbrugt.

Hvis dette er tilfældet, skal der udføres en fejldiagnose af en servicetekniker på det pågældende sted. Hvis denne diagnose viser, at fejlene ikke har forbindelse til den oprindelige reparation, er du forpligtet til at betale for serviceteknikerens arbejde. Serviceteknikeren tilbyder enten en yderligere reparation til fast pris eller betaling af den faste transportpris samt reservedelene og eventuelt yderligere arbejde, afhængigt af hvilken mulighed for reparation af produktet der efter vores teknikers anbefaling er mest fordelagtig. Hvis du ikke vælger denne mulighed, opkræves den normale transportpris for serviceteknikerens arbejde.

Vi vurderer, at det ikke kan betale sig at udføre reparation, hvis det pågældende produkt ikke længere kan repareres, eller en reparation ikke kan anbefales på grund af produktets alder eller fejltypen.

Hvis vi vurderer, at det ikke kan betale sig at udføre en reparation, hvis det pågældende produkt ikke længere kan repareres, eller en reparation ikke kan anbefales på grund af produktets alder eller fejltypen, eller hvis reservedele ikke længere er tilgængelige, vil Miele ikke udføre reparationen. Du vil blive opkrævet standardprisen i stedet for prisen for reparation til fast pris. Hvis du beslutter dig for at købe et nyt produkt direkte gennem Miele A/S, vil standardprisen blive fratrukket produktets pris. Det betyder, at servicebesøget bliver gratis. 

Miele forbeholder sig ret til at udelukke visse modeller eller kampagner fra reparation til fast pris. Vores konsulenter rådgiver dig gerne om de forskellige modeller, der tilbydes. 
 

Du har ret til at annullere op til 24 timer før det planlagte klokkeslæt og datoen for servicebesøget. Hvis du aflyser på den planlagte dag, har Miele ret til at opkræve dig den aktuelle standardpris.

   

Kontakt os

Vil du aftale tid til et servicebesøg?

Du er velkommen til at indgive din bestilling på servicebesøg online eller telefonisk

Du kan bestille en "reparation til fast pris" ved at ringe til Miele Service på tlf. 4327 1310. Standardreparation kan også bestilles online (undtaget er støvsugere og fuldautomatiske espressomaskiner til indbygning).